Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

1. Inleiding

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle verhuur- en leveringsactiviteiten van jojorent.
Door het plaatsen van een reservatie of bestelling verklaart de huurder zich akkoord met onderstaande bepalingen.


2. Betaling

Betaling gebeurt vooraf via overschrijving of contant bij levering.
Wij aanvaarden Bancontact, Payconiq, contante betaling of overschrijving op het rekeningnummer Belfius BE44 7785 9879 9445.


3. Levering, afhaling en plaatsing

  1. Een springkasteel weegt gemiddeld 150 tot 250 kg en vereist een doorgang van 85 tot 150 cm, afhankelijk van het gekozen model.
  2. Een huurdag loopt van 9 u tot 19 u, tenzij anders overeengekomen. Wanneer afhaling pas na 22 u kan plaatsvinden, wordt de prijs voor 2 dagen aangerekend.
  3. Indien er trappen, smalle doorgangen of obstakels aanwezig zijn op het leveringsadres, moet de huurder jojorent hiervan vooraf op de hoogte brengen.
  4. Bij levering of afhaling erkent de huurder dat het gehuurde materiaal in goede staat is ontvangen.
  5. Het springkasteel wordt op een vlakke, propere ondergrond geplaatst (bij voorkeur gras). Bij harde ondergrond dient de huurder dit vooraf te melden. Rondom het toestel moet minstens 1 m vrije ruimte blijven.
  6. De huurprijs van springkastelen is inclusief levering, opstelling en afbraak binnen een straal van 10 km rond onze vestiging. Voor grotere afstanden geldt een transporttoeslag. Andere materialen zijn afhaalprijzen, tenzij anders vermeld.
  7. De huurder voorziet één persoon om te helpen bij op- en afbouw.
  8. De verhuurder moet te allen tijde vrije toegang krijgen tot de plaats waar het materiaal opgesteld is.
  9. De huurder voorziet een verlengkabel tot aan de motor (220 V / 16 A).
  10. Kleefband, tape of andere bevestigingen die schade kunnen veroorzaken zijn verboden.
  11. Robotmaaiers moeten worden uitgeschakeld tijdens het gebruik van springkastelen.
  12. Bij afhalingen is een geldig Belgisch identiteitsbewijs vereist (waarvan een kopie wordt gemaakt).

Voor vragen: info@jojorent.be


4. Risico’s en verzekeringen

  1. De huurder blijft aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal van de gehuurde goederen. Dergelijke incidenten moeten binnen 24 u aan jojorent gemeld worden. De huurder vergoedt jojorent tegen nieuwwaarde en wordt aangeraden een verzekering af te sluiten.
  2. jojorent kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor ongevallen tijdens gebruik, op- of afbouw. De huurder zorgt zelf voor een aansprakelijkheidsverzekering.
  3. De huurder staat in voor bewaking en bewaring van het materiaal.
  4. De toevoerbuis tot de motor moet steeds gestrekt liggen.
  5. Bij schade of verlies blijft de waarborg behouden als voorschot op herstelling of vervanging. Indien de schade groter is dan de waarborg, blijft het verschil ten laste van de huurder.
  6. Bij onvoldoende stabiliteit moet het gebruik onmiddellijk worden stopgezet.
  7. Het is verboden op of over de muren of het dak te klimmen, met schoenen of scherpe voorwerpen binnen te gaan, of te eten en drinken op het springkasteel.
  8. Bij stroompanne daalt het springkasteel langzaam: kinderen moeten het toestel meteen verlaten.
  9. Bij storm of hevige regen brengt de huurder het materiaal in veiligheid.
  10. Bij regen blijft het springkasteel opgeblazen tot ophaling.
  11. In geval van overmacht (bv. oorlog, staking, transportproblemen, extreme weersomstandigheden, enz.) kan jojorent niet aansprakelijk worden gesteld en heeft zij het recht de overeenkomst te annuleren of te verplaatsen zonder schadevergoeding.
  12. jojorent is niet aansprakelijk voor schade aan grasvelden, ondergronden, personen of voorwerpen.
  13. Schade of vernietiging van materiaal geeft geen recht op terugbetaling.
  14. De verzekering van gehuurde goederen is altijd ten laste van de huurder.

5. Einde van de huur

jojorent behoudt zich het recht voor om de overeenkomst op elk moment te beëindigen en het materiaal terug te halen zonder gerechtelijke tussenkomst.
Indien de huurder de goederen niet tijdig terugbezorgt, mogen deze op kosten van de huurder worden teruggehaald.
Het materiaal blijft eigendom van jojorent, ook bij faillissement van de huurder.
De goederen moeten in dezelfde staat worden terugbezorgd als waarin ze geleverd zijn.
Niet-gereinigd of niet-gesorteerd materiaal kan aanleiding geven tot extra kosten van minimaal €25 per toestel.


6. Nota aan het cliënteel

Om extra kosten te vermijden, vragen wij:

  • porselein te sorteren in de oorspronkelijke bakken;
  • glazen met de opening naar boven te plaatsen;
  • bestek per soort te sorteren;
  • alle materialen af te wassen;
  • keukenapparaten (friteuses, ovens, pannen …) proper terug te brengen.

Al onze gastoestellen werken uitsluitend op propaangas.
Bedankt voor uw medewerking en begrip.


7. Algemene betalingsvoorwaarden

Door ondertekening van bestel-, leveringsbon of factuur verklaart de huurder de betalingsvoorwaarden van jojorent (Ulin Pascal) gelezen en goedgekeurd te hebben.
Klachten dienen schriftelijk binnen 5 werkdagen na levering te worden gemeld.
De goederen blijven eigendom van jojorent tot volledige betaling van hoofdsom, kosten en intresten.
Elke niet-betaalde factuur brengt vanaf de vervaldag een interest op van 12 % per jaar.
Na 5 dagen na aangetekende aanmaning wordt de schuld verhoogd met 10 % (minimum € 50) als forfaitaire schadevergoeding.
Alle betwistingen vallen onder de bevoegdheid van de rechtbanken van Dendermonde.

Privacybeleid

  • Laatst bijgewerkt: 9 maart 2025
  • 1. Inleiding
  • Welkom bij jojorent. Wij hechten veel waarde aan de privacy van onze klanten en verwerken persoonsgegevens op een veilige, zorgvuldige en transparante manier.
  • 2. Verzameling van gegevens
  • Wij verzamelen enkel de noodzakelijke gegevens: naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en gegevens over boekingen en facturatie. Deze worden uitsluitend gebruikt voor een correcte uitvoering van onze diensten.
  • 3. Gebruik van gegevens
  • De gegevens worden gebruikt voor:
  • verwerking van bestellingen en reserveringen;
  • opmaak van facturen;
  • klantenservice;
  • wettelijke en administratieve verplichtingen.
  • 4. Geen verspreiding aan derden
  • jojorent verkoopt of verhuurt geen persoonsgegevens en deelt deze enkel met derden wanneer dit wettelijk vereist is of noodzakelijk voor de uitvoering van onze diensten (bv. boekhouding of betalingstransacties).
  • 5. Beveiliging
  • Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om gegevens te beschermen tegen ongeoorloofde toegang, verlies of misbruik.
  • 6. Bewaartermijn
  • Gegevens worden bewaard zolang dit nodig is voor administratieve of wettelijke doeleinden en worden daarna veilig verwijderd of geanonimiseerd.
  • 7. Rechten van klanten
  • U heeft het recht op inzage, correctie, verwijdering, beperking van verwerking en bezwaar tegen gebruik van uw gegevens.
  • Contact: info@jojorent.be
  • 8. Wijzigingen
  • jojorent kan dit privacybeleid aanpassen. De meest recente versie is steeds beschikbaar op onze website.
  • 9. Contactgegevens
  • jojorent
  • Website: www.jojorent.be
  • E-mail: info@jojorent.be
  • Telefoon: 0475 65 29 10
  • Door gebruik te maken van onze diensten gaat u akkoord met dit privacybeleid.

Meer info over consumentenrechten vindt u bij de FOD Economie.